Boeken

Geboren en getuige in de Schilderswijk. Verhalen van jongeren in een Haagse wijk over vertrouwen in de politie (met Corina  Duijndam, ism Femke Kaulingfreks). Den Haag: De Haagse Hogeschool 2017.

 

 

 

‘We zijn hier allemaal zusjes.’ Een etnografisch onderzoek op een superdiverse mbo opleiding Helpende Zorg en Welzijn (met Fatima el Bouk, Vita van der Staaij-Los en Tjitske Lovert-Reindersma) Den Haag: De Haagse Hogeschool 2017.

 

 

 

 

 

World Citizenship. Developing intercultural competence in international and Dutch classrooms (met Jantien Belt et al) Den Haag: De Haagse Hogeschool 2015.

 

 

 

 

 

 Gemengde gevoelens. Molukse en Nederlandse klasgenoten in de jaren zestig. Amsterdam: Van Gennep 2014.

 

 

 

 

 

 

Superdivers! Alledaagse omgangsvormen in de grootstedelijke samenleving (redactie, inleiding en epiloog). Delft/Den Haag: Eburon/De Haagse Hogeschool 2013.

 

 

 

 

 

Vreemdelingenverkeer. Samen leven en laten leven. Den Haag: De Haagse Hogeschool, 2010 [intreerede].

 

 

 

 

 

 

Konec nevinnosti. Současná debata o multikuturním soužití v Holandsku, Barrister & Principal, Brno 2005 (Tsjechische vertaling Voorbij de onschuld door Petra Schürová).

Voorbij de onschuld. Het debat over integratie in Nederland. Van Gennep, Amsterdam 2004 (2e herz. druk).

 

 

 

 

 

 

The standpoint in question. Situated knowledges and the Dutch minorities discourse. Dissertatie Universiteit van Utrecht, 1997
(note: lay-out and pages of pdf-files are different from original version)

Ch0 COVERCONTENTPREFACE_PhD Prins97
Ch0 INTRO part I Situated knowledges
CH1 Epistemology under attack
CH2 The prism of gender
CH3 The achievement of a standpoint
CH4 Situated knowledges
CH4a INTRO part II The Dutch minorities discourse
CH5 New realism
CH6 Understanding everyday racism
CH7 Denunciation, empowerment, emancipation
CH8 Heterogeneity
CH9 The standpoint in question
Literature PhD Prins 97
SamenvattingNed_PhD Prins97

 

Ethiek als tekstuele praktijk. Over vrouwen, moraal en uitsluiting. Krisis Onderzoek, Amsterdam 1990.

 

 

 

 

Liefhebben. Zomer Universiteit Vrouwenstudies, Groningen 1987 (red. en inleiding met R. Buikema e.a.).

Orde. Een leidraad voor leraren. Coutinho, Muiderberg 1985 (met J. Griffi­oen, H. Damsma, en A.J. Evenboer).

Taalbeschouwing als reflectiviteit. Stichting Leerplan Ontwikkeling, Enschede 1985 (met H. Damsma, J. Griffioen, e.a.).